Sabtu, 25 Julai 2009

nAmA




Sedar xsedar,sepanjang dop jdi org kat atas muka bumi tuhan ni,dh bnyak sgt nama pngiilan yg aku dpt….

Stat dari umah,femili slalu pangil aku dgn gelaran ‘abg’,wlupon aku bkan lah abg sgt pon…anak k4 dri 5 org adik bradik…’abg ‘ke aku???hu3….aku suka pnggilan ni…tp 1 ja yg agak spoil….mak kt umah slalu pnggil ayah ngan pnggilan ‘abg’ jgk…kdg tue,bla mak jerit pnggil ‘abg’( tnpa mendetailkan abg mna yg sbtoinya mak nk pnggil,)aku ngan ayah pkat2 menyahut….ha3…. kdg mak nk pngil aku tp ayah yg nyahut….n kdg tue mak pngil ayah tp aku plak yg terprasan….mak slalu trsnyum ja law jdi mcm2….=)

Law kat skolah,lg la jenoh ngan nama pnggilan nie…masa kt model khas dlu,mmber2 slalu pnggil aku ‘koek’..(jgn ppndai + n plak kat tgh2 tue….)…pindah g mktab,budak2 c2 pnggil aku ngan nama ‘lanun’ plak…haiiiyook…nama yg pling hmpeh aku penah dpt….name ni de sorg snior la yg pngil ni…depa kata muka aku ganaz+bengis=lanun….ngam hoo….pas2 msa dop kat tahfiz,org pnggil aku ‘syahid’…he3…shahir ngan syahid tue kan ke jauh bezanya tue….plik aku saipa leh lkat nma tue…tp kurg2 sedap gak nama tue….berkat…pindah gi siong,org pnggil aku ngan nma real aku,shahir…Alhamdulillah…xsia2 mak ayah aku plih nama ni…kan senang…bpa ari jgk la dop mmilih nama kt anak bertuah depa ni…hu3…

Antara mmber2 kat kg,bnyak yg pnggil aku ngan nama ‘a ‘or ‘ek’ ja….tp da jgk msa zmn aku montel2 dlu,mmber2 pnggil aku’ abg boyot’…xsedap lnsg nama tuh…hi3….kes xska nma 2 yg diet tue…Alhamdulillah,aku skrg dh xmontelll dh….

2 la lbih kurg antara nama2 yg pnah wujud lam hdup aku…wlupon bnyk2 nma yg berbeza,2 suma juz utk sorg insan jgk…aku….xkesah la apa nama pon yg org nk pngil aku ,asalkan aku tetap aku…menyedari ttg diri…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

aku juga pendengar.