Sabtu, 13 Februari 2010

Bosan…..1 perkataan..



Dek kerana satu perkataan yang aku percaya semua orang pernah rasa ni,aku harini telah pergi melepakkan diri dekat padang kawat utm..asalnya aku nak g tasik tp tengah dalam perjalanan tu,aku Nampak ada satu family set kat padang kawat tue ngah main layang2…terbatal niat aku nk g tasik sbab macam ada tarikan magnetic berkutub yang menarik aku untuk stay n peratikan family set tue…family set 2 terdiri dari ayah+mak=somi istri n jugak budak+budak=anak…(dun kno y suka plak maen simbol2 ni).

Kelaka bila tengok telatah budak2 ni..si adik menangis2 sal layang2 die xnaek2 macam layang2 c abang…yang c abang plak kutuk2 c adik xpandai naikkan layang2..lagi menjadi2 la tsunami c adik nie..he3…sudahnya c ayah jugak la yg kena naekkn layang2 c adik ni…naek aje layang2 2, c adik ni melompat2..seronok…belari2 die kat atas padang kawat tue…

Tersenyum aku………

Jadi teringat plak kt zaman kecik2 dulu..ayah watkan layang2 guna lidi ngan ketas ja…tali plak guna benang…petang2, depan laman rumah tu la jdi medan mainan…n bleh kata tiap2 petang jugak aku ni akan ‘menggugurkan hujan’…ha3…abg aku r…jahat siot masa kecik dulu…selalu gadoh ngan aku...mcm the dog dan kucing.(chuup2…aku kucing)..=)

Penah satu hari,abg aku kena kejar ngan kayu api oleh ayahandaku…hu3…kes apa tawu???dia koyakkan aku punya layang2 sal aku curik benang dia…ha3….




p/s: rama-rama sama x dengan layang2???

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

aku juga pendengar.