Jumaat, 19 Februari 2010

berangan…salah ke??



Berangan…satu aktiviti yg aku xpasti org lain suka atau x..tp bg aku,aku seorang yg suka berangan…pasti..=)…pantang ada masa free ja..berangan la aku..kesana..kesini…melayang jala kepala nie…

Aku angankan banyak benda dalam hidup nie…bermacam2…sedar xsedar ada jugak angan-angan aku yang dah jadi kenyataan…tp kebnyakkan angan2 aku tinggal angan2 je la.he3…suka2…je berangan benda yg mmang xmampu nk direalisasikan pun…berangan nak jadi sorang gitaris terkenal (tp tgan mati,mmg xda bkat maen gitar)…berangan nak jadi sorang perdana menteri Malaysia(perangai hampeh,social 0)…berangan nak jadi superhero macam batman(nak melompat pon xjauh,ada hati)…berangan nak ada bini tinggi2 macam model (terlupa aku ni xckup inci+xbapa nk ensem)…ha3…macam2 sangat angan2 aku…

Salah ke berangan..??

Salah ke menjadi mat jenin yg suka berangan..?

Bagi aku..xsalah berangan…xsalah mnjadi mat jenin..aku pecaya ramai orang yang sama mcm mat jenin..suka berangan..tp samada mereka malu o xsedar dengan kehadiran angan2 mereka tue..

Aku ada terbaca satu petikan oleh Aziz Desa yang memperihalkan tentang angan2 mat jenin..mcmnie la lbih kurang bunyinya…

hinakah mat jenin yang memasang angan2 untuk menjual kelapa dan kemudiannya mahu berurusniaga agar dapat membeli ayam, itik, kambing, kerbau, gajah dan kemudian mahu memiliki puteri raja??mat jenin tidak mencuri,tidak menipu,tidak menerima rasuah bagi mencapai matlamat atau angan2nya. Dia memulakan langkah mencapai angan2nya dengan memanjat pokok kelapa………………mat jenin adalah simbol kekuatan semangat orang melayu. Angan2nya adalah lambang pemikiran kreatif,inovatif lagi futuristic”………..

Salah ka berangan???

Salah ka menjadi mat jenin.???

Lirik lagu penyanyi dulu2…JJ..

marilah berjoget…

Berjoget angan xsudah..

Berangan…xsalah…

Asalkan tahu bertempat….’

Tepuk dahi,tanyalah diri seniri samada salah o x berangan nie…

Kenapa salah dan kenapa x…

Suma orang ada pandangan masing2…

Berangan+usaha+tawakkal =KEJAYAAN….(insyaallah)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

aku juga pendengar.