Sabtu, 3 April 2010

TerdidikkahAkuUntukMendidik




Masa selang masa…

Langkah selang langkah…

Hitung2…cpat sguh dah smpai ke harini……mula la peluh2 resah menitis laju…mempersoalkan kesediaan diri.xlama lagi..aku menghitung hari untuk melangkah ke satu lagi dimensi..dimensi menjadi seorang guru yang terisi dan berisi…

Pertamanya..kata guru@cikgu itu mungkin mudah untuk ditafsir sebagai satu bidang kerjaya. Yang tugasnya mudah..mengajar anak org jadi orang yang sebetulnya berguna. Namun kata sebalik guru@cikgu itu xmudah sebenarnya....peranan guru melangkaui sekadar membentuk pelajar yang bijak menulis,pandai membaca dan tahu mengira…

Besar tanggungjawab yang aku akan pikul…walau ini sekadar permulaan…praktik.

Aku akan cuba lakukan yang terbaik…insyaallah…

p/s: mengaja buleyyy…mndidik..aku try.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

aku juga pendengar.