Sabtu, 10 April 2010

monologCaittt

“saya nk jadi seorang perdana menteri cikgu..” bila cikgu Tanya cita2…(14 tahun sblom arini)

“bila dah jadi pilot nnti…abg nak bgi mak duit ribu2 sebulan…abg nk wak mak ayah naik aji..wak mak ayah terbang tinggi2…lpas2 leh wat kenduri ari2,,pangil org kg sana sini…he3…”..sembang ngan mak slom msuk rmc…(8 thun seblom arini)

“Aku nak jdi yb..bgun bumi baling ni..mundur sgt…nk hrap yb dop ada lani,time mengundi bukan men g tabor jnji..lpas mng,apa pon taraa..sama saja..undilah saya agar undi angpa xsia2..ha3”….SMKS, 5ar-razi..(5 tahun seblom arini)

“Untung dan rugi adat dalam pasaran ekonomi. Membangunkan ekonomi orang melayu untuk berada setapak dihadapan kaum mata sepet merupakan sesuatu yang kurang pasti tetapi bukan mustahil untuk dikecapi. Tugas aku sbgai org melayu,tugas kita sebagai pewaris ketuanan melayu..untuk sama2 jadikan ini bukan sekadar retorik”..stpm, business study..(3 tahun sblom arini)

“?????...jalani saja apa yang tersaji….??????”…utm,bakal cikgu kh(?)..(Kini dan harini..aku disini..dgn cerita lain lagi..cuba berpijak dibumi nyata.)

p/s: cerita zmn budak2 mmg buat aku gelak terbahak…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

aku juga pendengar.