Sabtu, 26 Disember 2009

kesilapan



Manusia xkan penah lari dari melakukan kesilapan.macmtue jgk aku…usia aku dh dekat suku abad,klu dtnya ttg kesilapan,bnyak sgt silap aku yg xmmpu pn aku senaraikan..yaa…kadang2 selalu kita menafikan diri untuk mengakui kesilapan yg kita dh buat wlupn hakikatnya kita teramat2 pasti yg kita mmg silap..napa mesti mcm tue???1 persoalan yg better tnya diri sendiri pasal xda jwpan yg sebetolnya betul bg persoalan nie..

Kdg2, selalu setiap kesilapan yg dibuat,akan berlalu mcmtue ja… ‘aku dh wat clap.aku mnyesal..’.sesalan mcmtue dh bnyak kali sgt dizahirkan…xrmai yg try nk perbetul or lari dri wat kesilapan yg sama..pasal pngakuan kesilapan tue dbuat juz skadar penzahiran,bkan dri hati yg benar2 ingin mengakui kesilapan………diri…aku jgk mcmtue…dh bapa kali dgr ceramah sna cnie,dh berapa bnyak buku yg knon dbaca utk mmbasuh hati…tp hkikat…xbnyak yg mmpu utk dubah…kdg2 kesilapan yg perlu dperbetolkan terlalu kecil..tp..besar,berat utk dilakukan…napa mesti mcmtue???sekali lg…xda jwpn khusus utk persoalan yg mcmnie…

Kesilapan…kesilapan…sedar xsedar,semakin kita tidak mengakui kesilapan,semakin kita melakukan kesilapan…n bila kita yakin yg kita selalunya betol,itulah kesilapan…yg pling besar…
Silap aku,xmelihat kesilapan sebagai satu kesilapan… Silap siapa aku silap???
Aku salahkan diri aku sendiri………………….

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

aku juga pendengar.