Isnin, 8 November 2010

BahItuBanjir

sekali lagi hujan turun tanpa henti...di sesetengah kawasan air sudah mulai naik..keadaan semakin hari semakin parah...kawasan yang dulunya tidak pernah menerima kenaikan paras air melebihi paras meter merbahaya sudah mula menggila...

'banjir kali ni btoi2 luaqq jangka...2 kali gnda besaq dri taun 2005...'
'xbesa kawasan ni bnjir sebelum ni...tapi kali ni kena jugak..'
'memang xtaw nak kata la pasal bnjir kli ni...'

bermacam luahan daripada orang yang aku jumpa...xcukup dengan luahan.ada jugak sesetengah pihak yang berbalah...mencari salah..

'salah dia pasal xbuat macamni......'
'depa salah pasai xmacam tue...'
'salah,salah,salah'.....

aku dengar dan tersenyum...SUKA.


P/S:ringankan beban.....hulurkan bantuan...

4 ulasan:

  1. Xbaik salah menyalah~
    muhasabah diri~

    BalasPadam
  2. betul tu ayu...tp..org kita suka mncari salah dri memuhasabah...kan??

    BalasPadam
  3. yup~
    setuju..
    tu la manusia..

    BalasPadam
  4. kat kampung aku banjir wooo.. nasib baik tak perlu keluar pakai sampan je..

    BalasPadam

aku juga pendengar.