Selasa, 24 Ogos 2010

PahlawanMelayuDulu2



Sekali lagi bicara berkisar tentang kisah bangsa aku..bangsa yang suatu ketika dulu begitu jitu...padu..bangsa yang kini menjadi haru biru,begitu ringan untuk dilayangkan dengan hanya sekali hembusan..bangsa aku yang kini kian...mELAYU..

Berdiri dulu satu atau lebih pihak yang terasnya adalah mepertahan dan mendaulatkan bangsa aku..yang perjuangannya adalah mengangkat hak dan kepentingan bangsa aku..yang hidup individu adalah untuk kepentingan bangsa aku...

Itu dulu...

Wadah hari ini jauh berbeza sama sekali dari dahulu...kepentingan bangsa aku dijadikan topeng untuk mencari seberapa mungkin kepentingan individu..yang lantang bersuara kononya perlu mempertahankan bangsa aku,mereka itulah hantu yang menjahanamkan istilah gahnya bangsa aku...berdiri mereka diatas lantai kepercayaan bangsa aku,namun dihentak dengan janji dan ikrar yang semuanya palsu..

Bertopengkan bangsa demi nafsu....memperbodohkan orang-orang sedarah demi kuasa mengarah..

Apa lagi yang bakal tergadai selepas ini..apa lagi yang bakal tinggal pada bangsa aku suatu hari nanti...xkan melayu hilang didunia kata hang tuah,mungkin hanya kata manis catatan sejarah??



p/s:bangunan tinggi mana pun roboh kalau tapak xutuh.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

aku juga pendengar.