Rabu, 16 Jun 2010

DiaManusia

aku hanya mampu memerhati dari jauh..kelibat seorang ibu yang berjalan lesu meninggalkan dapur pada hari itu...dibawa bersama linang air mata yang sedayanya cuba disekat di kalis kelopak mata..agar xtumpah di hadapan anak yg mungkin agak keterlaluan mempersoalkan tindak si ibu..kenapa perlu begitu..?terdetik soal itu tiba2 di benak hatiku..seolah2 kesedihan perasaan itu turut terkongsi bersamaku..aku hanya pemerhati..yang hanya memerhati tingkah2 manusia..aku hanya pemeerhati yang melihat isi jalan hidup yg sebenar2..namun,antara mereka dan aku..hakikat,aku kau dan dia juga punya rasa..punya hati. Dia ibu mu..salah,tempang langkahnya sekalipun,bukan cara itu kau harus menghukumi...aku ingin kau mengerti..sesekali kau perlu menyelami air mata itu agar hati dia x lagi dibasahi kelukaan dari mu..



p/s: memori disini cukup2 membahagiakan....BH.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

aku juga pendengar.